O záměru získat PVK hlasovali radní letos už jednou. \"Od původního usnesení se to dnešní liší v tom, že dnes jsme schválili cílový stav 100 procent akcií, kdežto původně bylo, že chceme získat až 100 procent,\" řekla Krnáčová.
Záměr nakoupit akcie společnosti chce město stvrdit podpisem memoranda mezi Prahou a PVK. \"Momentálně jej mají právníci. Chceme vytvořit férové podmínky pro to, abychom akcie mohli získat,\" řekla Krnáčová.
Prvním krokem podle ní bude odkup asi 34 procent akcií. Kdy a zda se tak stane, zatím ale není jasné. Bude záležet například na konkrétní dohodě s PVK a ocenění majetku firmy. \"Ohodnocení si asi vyžádá časovou rezervu a poradenství,\" řekla Krnáčová.
Vodní hospodářství v Praze provázejí složité smluvní vztahy, o jejichž nevýhodnosti se diskutuje řadu let. PVK v 90. letech od státu koupila francouzská Veolia. Vodovodní síť má na základě dodatku z roku 2013 pronajatou do roku 2028. PVK ročně utrží pět miliard korun, Praze za pronájem vrací asi dvě miliardy korun a další částky vkládá do oprav sítí. Francouzská firma v minulosti za ovládnutí PVK zaplatila sedm miliard korun, většina peněz se podle vedení PVK rozpustila ve státním rozpočtu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
