Důvodem propadu hospodaření do ztráty v roce 2015 byly podle managementu náklady spojené se zařizováním náhradní dopravy při masivních výlukách a prohraná arbitráž s dodavatelem vozidel Škodou Transportation. Oba faktory zatížily hospodaření drah částkou převyšující 1,2 miliardy korun, z čehož platba Škodě představovala 700 milionů Kč.
Do loňského výsledku se náklady za prohranou arbitráž nepromítnou a proti roku 2015 ubylo i výluk. Dopravce navíc prodal státní Správě železniční dopravní cesty na 1500 nádražních budov za 3,3 miliardy korun. V účetnictví se ale projeví jen část této sumy.
Konkurence Českých drah loňské výsledky ještě neoznámila. Společnost Leo Express zatím uvedla, že podle předběžných neauditovaných výsledků zůstala i loni ve ztrátě zejména kvůli odpisům za vlaky, úrokům a nákladům na svůj rozvoj. Tržby firmy patřící Leoši Novotnému se loni podle předběžných údajů zvýšily na zhruba 340 milionů korun, což je meziročně o 40 procent více. RegioJet Radima Jančury chce výsledky hospodaření oznámit do konce června, uvedl mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.
Skupinu Českých drah tvoří osobní dopravce a nákladní ČD Cargo. Do skupiny patří i Výzkumný ústav železniční nebo poskytovatel datových služeb ČD Telematika.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
