Zisk z nákladní dopravy meziročně stoupl o 359 milionů korun na 935 milionů korun. Ztráta z osobní dopravy klesla na 644 milionů korun, zatímco předloni činila 1,42 miliardy korun. To souvisí s růstem počtu cestujících a vyššími tržbami z jízdného, na kterých dopravce vydělal o 260 milionů korun meziročně více.
\"Pozitivní trend jsme zaznamenali hlavně v mezinárodní, ale také ve vnitrostátní příměstské dopravě, kde jsou naše vlaky součástí integrovaných dopravních systémů,\" uvedl předseda představenstva ČD Pavel Krtek.
Celkové tržby skupiny se loni zvýšily o 0,6 procenta 33,3 miliardy korun. Z toho osobní doprava zaznamenala nárůst o přibližně 500 milionů korun na 21,5 miliardy. Naopak tržby v nákladní dopravě poklesly ve srovnání s rokem 2015 o přibližně 300 milionů korun na 11,8 miliardy Kč.
Kromě osobního a nákladního dopravce tvoří skupinu Českých drah například Výzkumný ústav železniční a poskytovatel datových služeb ČD Telematika. Celkem skupina loni zaměstnávala 23.664 lidí.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
