Úřad už v první instanci argumentoval tím, že na výběru mýta je veřejný zájem a vyhovění SkyTollu, a tudíž zastavení výběru elektronického mýta prostřednictvím společnosti Kapsch, by Česko poškodilo. O co firma nyní žádá soud, není jasné, Pešková to odmítla komentovat. \"Prozatím nemohou poskytnout bližší informace, dokud nebude žaloba zaslána všem účastníkům,\" uvedla mluvčí soudu.
SkyToll dlouhodobě usiluje o zakázku na výběr mýta v České republice. Podání tété firmy nebylo jedinou stížností na postup ministerstva. ÚOHS už dříve řešil podobnou stížnost, kterou podalo hnutí Starostové a nezávislí. Uzavření smlouvy za více než pět miliard korun bez výběrového řízení úřad v rozhodnutí označil za nezákonné a ministerstvo dopravy potrestal milionovou pokutou.
Předseda představenstva SkyTollu Matej Okáli už dříve označil pokutu pro ministerstvo za nedostatečnou, a obrátil se proto na Evropskou komisi. Pokud by firma nevyužila všechny dostupné prostředky, je přesvědčen, že ministerstvu dopravy by nic nebránilo v tom, aby ani po dalších třech letech nevypsal na správu mýta veřejnou soutěž.
Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Od roku 2019 ministerstvo dopravy počítá s rozšířením zpoplatnění sítě silnic první třídy o 900 kilometrů z nynějších zhruba 230 kilometrů. Za deset let se na mýtném v Česku vybralo 77,5 miliardy korun, za loňský rok 9,89 miliardy korun.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
