Celkové výnosy Komerční banky se v prvním čtvrtletí zvýšily o 1,7 procenta na 7,8 miliardy. Růst podle Teubnera táhly zisky z finančních operací, kdežto čisté úrokové výnosy a čisté poplatky a provize poklesly. Provozní náklady poklesly o 18,5 procenta na 3,2 miliardy korun při započtení zisku z prodeje centrály banky, ale bez této mimořádné položky stouply o 1,6 procenta na čtyři miliardy.
\"Finanční trhy v prvním čtvrtletí ovlivnilo očekávání blížícího se konce měnových intervencí. To způsobilo silný příliv kapitálu ze zahraničí, který měl dopad na ceny a částečně se přelil do bankovních vkladů. Vývozci zároveň usilovali o zajištění svých budoucích příjmů proti možnému posílení české koruny. Z tohoto pohledu nebylo první čtvrtletí obvyklým,\" sdělil předseda představenstva a generální ředitel Komerční banky Albert Le Dirac\'h.
Objem úvěrů poskytnutých klientům skupiny KB narostl meziročně o 8,6 procenta na 596,1 miliardy korun. Celkové vklady klientů oproti loňsku stouply o 12,7 procenta na 758,2 miliardy. Objem aktiv klientů banky v podílových fondech, penzijním spoření a životním pojištění vzrostl o 9,4 procenta na 155 miliard.
Aktiva skupiny KB vzrostla o 12,3 procenta na 1,036 bilionu. Zvýšily se i celkové závazky, a to oproti konci roku 2016 o 13,7 procenta na 929 miliard korun.
Na konci března obsluhovala skupina KB 2,4 milionu klientů. Samotná Komerční banka měla 1,653 milionu klientů, meziročně o 0,3 procenta více. Stavební spořitelna Modrá pyramida měla 487.000 zákazníků, nebankovní poskytovatel úvěrů Essox 199.000 klientů, Penzijní společnost KB 534.000 klientů a firma PSA Finance 16.000 klientů. Banka provozovala ke konci března 392 poboček a 767 bankomatů.
Komerční banka měla k 31. březnu 46.082 akcionářů, meziročně o 1485 více. Naprostou většinu tvořily fyzické osoby z České republiky. Hlavním akcionářem banky je francouzská bankovní společnost Société Générale s podílem 60,3 procenta.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
