Energo-Pro koupila projekt od tureckých a německých majitelů. \"Transakci jsme dokončili na konci dubna. S uvedením do provozu počítáme během tří let,\" uvedl výkonný ředitel Energo-Pro Pavel Váňa. Dosavadní majitelé podle Energo-Pro investovali do projektu přibližně 250 milionů dolarů (6,1 miliardy korun). Energo-Pro uvedla, že projekt kupuje výrazně levněji. Cenu nesdělila.
Výstavba byla před více než rokem přerušena a téměř rok trvala jednání o prodeji. Nová přehrada a elektrárna budou stát na řece Murat v provincii Mus v jihovýchodní části Turecka. Společně s projektem získala Energo-Pro licenci na provozování elektrárny do roku 2059. V současné době je vodní dílo Alpaslan 2 hotové zhruba z poloviny.
Hikelová uvedla, že projekt elektrárny počítá s instalovaným výkonem 280 megawattů a roční výrobou elektřiny 860 gigawatthodin. \"Půjde o naši dosud vůbec největší elektrárnu,\" podotkl Váňa. Energo-Pro provozuje vodní zdroje kromě Turecka v Bulharsku, Gruzii a Česku.
Firma Energo-Pro byla založena v roce 1994 ve Svitavách. Kromě hydroenergetiky se zabývá distribucí a prodejem elektřiny a provozuje distribuční sítě v Bulharsku a Gruzii s více než dvěma miliony zákazníků. Bulharská média skupinu zařazují mezi zájemce o bulharská aktiva energetické společnosti ČEZ. \"Probíhající obchodní jednání nemůžeme komentovat. Nicméně získání aktiv ČEZ by pro naši společnost mělo smysl hlavně z důvodu možného zefektivnění naší stávající činnosti v Bulharsku,\" uvedl už dříve Váňa.
Součástí skupiny Energo-Pro jsou i slovinský výrobce vodních turbín Litostroj Power a česká společnost ČKD Blansko Engineering, která se zabývá výzkumem, konstrukční a projekční činností.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
