Provozní náklady společnosti vzrostly téměř o procento na 1,02 miliardy eur (asi 27,2 miliardy korun). Jsou v nich zahrnuty rezervy na většinu předpokládaných celoročních plateb do fondů pojištění vkladů v letošním roce ve výši 64,7 milionu eur (1,7 miliardy korun). Provozní zisk i kvůli tomu meziročně klesl o 3,4 procenta na 599,2 milionu eur (16 miliard korun).
Generální ředitel Andreas Treichl označil začátek roku za dobrý: \"Objemy úvěrů rostly stabilním tempem zejména v retailovém bankovnictví, rizikové náklady zůstávaly na historicky nejnižší úrovni, kvalita aktiv byla i nadále velmi dobrá s podílem nesplácených úvěrů (NPL) pod pěti procenty, a byli jsme i schopni udržet vysokou míru kapitalizace s kapitálovým poměrem tier 1 na úrovni 13 procent,\" uvedl.
Úvěry klientům vzrostly proti loňskému prvnímu čtvrtletí o 1,8 procenta na 133 miliard eur (3,5 bilionu korun). Vklady klientů pak nejvýrazněji rostly v ČR a Rakousku, a to téměř o pět procent na 144,7 miliardy eur (3,8 bilionu korun).
Erste chce letos dosáhnout více než desetiprocentní návratnosti vlastního kapitálu očištěného o nehmotný majetek. Předpokladem jsou například stabilní výnosy nebo pozitivní změna v ostatním provozním výsledku díky nižší bankovní dani v Rakousku. Rizikem mohou být měnové politiky centrálních bank včetně negativních úrokových sazeb, volby v klíčových ekonomikách EU nebo geopolitická rizika.
Erste je klíčovým hráčem na bankovním trhu střední a východní Evropy. Vedle České republiky a Rakouska působí v Rumunsku, na Slovensku, v Maďarsku, v Chorvatsku a v Srbsku. Česká spořitelna je největší tuzemská banka podle počtu klientů.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
