Volkswagen vyšetřováním pověřil americkou právnickou firmu Jones Day. \"Žádná písemná konečná zpráva od firmy Jones Day není a nebude,\" uvedl předseda dozorčí rady VW Hans Dieter Pötsch na dnešní valné hromadě akcionářů. \"Žádám vás o pochopení, že zveřejnění takovéto konečné zprávy brání právní důvody,\" dodal.
Automobilka původně slibovala, že bude akcionáře o zjištěních firmy Jones Day informovat. Později však od tohoto záměru ustoupila. Podle Pötsche byla zjištění zahrnuta do dohody o urovnání emisního skandálu s americkým ministerstvem spravedlnosti a automobilka nemá právo zveřejnit samostatnou zprávu.
Zástupce společnosti DWS Deutsche Asset Management, která patří mezi akcionáře VW, nicméně toto vysvětlení označil za \"naprosto nedostatečné a téměř urážlivé pro všechny, kdo mají zájem na úplném vyjasnění zodpovědnosti\" za emisní skandál.
Volkswagen v rámci lednové dohody s americkým ministerstvem spravedlnosti souhlasil se zaplacením 4,3 miliardy dolarů (zhruba 105 miliard Kč). Celkové náklady Volkswagenu na řešení skandálu v USA by se však podle agentury Reuters mohly vyšplhat až na 25 miliard dolarů (613 miliard Kč). Automobilka navíc čelí vyšetřování a žalobám také v dalších zemích.
Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových automobilů instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
