I přes pokles byla v dubnu Octavia nejprodávanějším modelem značky, celkem automobilka dodala 34.300 kusů, meziročně o 7,2 procenta méně. Druhým nejprodávanějším modelem je Fabia, kterých Škodovka v dubnu dodala 18.200 kusů a zaznamenala meziroční nárůst o 2,3 procenta.
Největší pokles zaznamenal model Yeti, kterého automobilka dodala meziročně o 14,2 procenta méně, celkem 6900 vozidel. Nového SUV Kodiaq prodala automobilka v dubnu 4900 kusů.
\"V dubnu letošního roku jsme potvrdili rekordní dodávky vozů zákazníkům z loňska. Tím jsme prokázali naši sílu i v náročných tržních podmínkách,\" řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.
V západní Evropě zaznamenala Škoda Auto mírný propad prodejů, a to meziročně o 300 vozů. Celkem bylo v dubnu v západní Evropě prodáno 41.100 aut. Na nejsilnějším evropském trhu, v Německu, se Škodě prodeje snížily o 500 aut na 14.400 kusů. Nárůst prodejů naopak firma zaznamenala ve Francii, meziročně o 7,4 procenta, v Belgii o 12,3 procenta, v Rakousku o 9,6 procenta, ve Španělsku o 3,2 procenta, v Itálii o 3,9 procenta a v Řecku o 66,1 procenta.
Ze střední Evropy hlásí Škoda nárůst prodejů o 13,7 procenta na 18.700 vozů, meziročně o 2300 vozů více. Na domácím českém trhu dosáhla značka nárůstu o 8,4 procenta na 8700 vozidel, meziročně o 700 aut více. Nárůst byl zaznamenán také v Polsku, a to o 14,5 procenta, na Slovensku o 11,1 procenta, v Chorvatsku o 111,1 procenta a ve Slovinsku o 29,3 procenta.
Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky značky zákazníkům o 11,4 procenta na 3400 vozů. Vysoký růst zaznamenala značka v Pobaltí, a to 15,5 procenta, v Srbsku o 16,8 procenta, na Ukrajině o 42,9 procenta a v Bulharsku o 19 procent. V Rusku vzrostly prodeje v dubnu o 8,9 procenta na 5400 vozů.
Na celosvětově největším trhu značky Škoda, v Číně, zaznamenala firma pokles prodejů o 12,2 procenta na 20.900 aut. Podle automobilky je pokles způsobený modernizacemi modelů Octavia a Rapid. Škodovka předpokládá, že se odbyt ve druhém čtvrtletí opět normalizuje.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127.700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
