\"Dnes jsme finalizovali celý text. Zítra (v pátek) už text jen formálně upravíme,\" uvedl Jandásek. Otázka mezd byla domluvena již dříve, dnes odboráři ještě jednali o detailech v sociální péči o zaměstnance. Stávková pohotovost byla v závodě vyhlášena 10. března, skončí podpisem kolektivní smlouvy. Podle Jandáska je velmi pravděpodobné, že se v pátek na kolektivní smlouvě dohodnou také v pražském závodu.
Dohodnuté zvýšení mezd nemohou odbory do podpisu smlouvy zveřejnit. Jandásek však již dříve uvedl, že navýšení téměř kopíruje požadavky odborářů, kteří chtěli zvýšení průměrné mzdy o 30 korun na hodinu, což by znamenalo růst zhruba o 5000 korun měsíčně. Mzdy by se měly zvýšit postupně ve třech krocích, a to od září, od 1. ledna 2018 a od 1. července 2018, v posledním kroku půjde podle Jandáska o výrazné zvýšení. Na začátku dubna firma zvýšila mzdy zpětně od ledna, podle odborářů ale nedostatečně.
Hrubá mzda v pražském podniku, ve kterém odbory také vyhlásily stávkovou pohotovost, je podle odborářů průměrně 26.000 korun, ve Zlíně o 1000 korun vyšší. Podle Jandáska však většina zaměstnanců firmy dostává ve Zlíně 12.000 až 15.000 korun čistého, a to v trojsměnném provozu. Podle údajů Českého statistického úřadu byla na konci loňského roku v ČR průměrná hrubá mzda 29.320 korun. Ve Zlínském kraji to bylo 26.131 korun, v Praze 36.584 korun.
Mitas je jedním z předních evropských výrobců zemědělských pneumatik. Loni firmu koupila švédská skupina Trelleborg. Ve svých výrobních závodech v ČR, Srbsku a v USA firma vyrábí také průmyslové pneumatiky a pneumatiky pro motocykly. Mitasu předloni klesl zisk o 14 procent na 952,7 milionu korun. Tržby klesly o osm procent na 8,05 miliardy korun.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
