Hospodářský výsledek je podle finančního ředitele skupiny Daniela Buryše v souladu s očekáváním firmy. \"Hospodaření nejvíce ovlivnila pokračující rekonstrukce našeho businessu v Polsku, investice do mezd zaměstnanců, nárůst cen surovin, a tím pádem odpovídající zdražení našich produktů,\" uvedl Buryš. Pozitivní vliv na hospodaření měl naopak podle něj adriatický region, kde tržby vzrostly o 16,4 procenta.
Finanční ředitel uvedl, že ceny surovin a změna kurzu, kterou je v Polsku třeba dotáhnout, budou hospodaření Kofoly pravděpodobně ovlivňovat i v následujících měsících. \"Nic to ale nemění na tom, že naše priority pro tento rok zůstávají stejné. Vedle investice do vlastních značek v Polsku to je podpora rychle rostoucí značky UGO a integrace poslední akvizice, chorvatského Studenacu, do skupiny,\" uvedl Buryš.
Kofola uvedla, že značka UGO je největším skokanem v portfoliu skupiny. Značka, pod níž se prodávají čerstvé nápoje a saláty, potvrdila podle firmy velmi silný potenciál. Její tržby narostly meziročně o 19 milionů korun, což představuje 31 procent. Kofola chce růst značky UGO podpořit akvizicí výrobce čerstvých salátů, v červnu předpokládá převzetí výrobní divize čerstvých salátů od společnosti Titbit. To by podle Buryše mělo značce pomoci lépe pokrývat zvýšenou poptávku po čerstvých ovocných a zeleninových šťávách i salátech.
Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.
Hospodářské výsledky skupiny Kofola (v tisících Kč):
1. 1. 2017 - 31. 3. 2017 1. 1. 2016 - 31. 3. 2016 Změna 2017/2016 Změna 2017/2016 (%) Tržby 1,343.528 1,466.304 -122.776 -8,4 Provozní zisk (EBIT) -57.699 26.286 -83.985 -319,5 EBITDA 78.962 153.787 -74.825 -48,7
Výsledky jsou upraveny o jednorázové položky.
Zdroj: Kofola



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
