Loni na podzim soudce Breyer schválil jiné vyrovnání kolem Volkswagenu v hodnotě 14,7 miliardy USD, podle kterého musí automobilka odkoupit 475.000 vozů s motorem o obsahu 2,0 litru.
Volkswagen již uzavřel dohody, podle kterých musí v USA zaplatit 25 miliard USD v rámci vyrovnání s majiteli vozů, úřady pro ochranu životního prostředí, vládou a prodejci a za odkup aut.
V dubnu soud rovněž schválil dohodu s americkým ministerstvem spravedlnosti o reformách, auditu a dohledu. Volkswagen nyní čeká tříleté zkušební období, během kterého bude na dodržování podmínek dohody dohlížet nezávislý kontrolor.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) předloni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen následně přiznal, že software po celém světě instaloval asi do 11 milionů naftových aut. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Ve Spojených státech skandál zahrnuje skoro 600.000 aut. Volkswagen ale odmítá výzvy, aby podobným způsobem jako v USA odškodnil i zákazníky v Evropě, kde se skandál týká zhruba 8,5 milionu automobilů.
Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. Loni navíc vystřídal japonského konkurenta Toyota v čele světového automobilového trhu, když navzdory skandálu s měřením emisí zvýšil globální prodej o téměř čtyři procenta na rekordních 10,3 milionu vozů.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
