\"Jedná se o investice na zelené louce, které by měly zvyšovat kapacitu výroby a služeb v rámci České republiky. Jde nám o projekty, které jsou řádově větší, než byly dojednávány doteď s čínskou stranou,\" řekl Kučera k jednáním s čínskými firmami.
Projekty, které jsou na programu této cesty s prezidentem, se podle něj pohybují ve stovkách milionů dolarů a ve stovkách či spíše tisících pracovních míst. \"To znamená, předpokládá se větší dopad do ekonomiky,\" řekl Kučera. Konkrétní výsledek podle něj ještě závisí na dalším vývoji, například na umístění a na velikosti projektu. \"S těmi čínskými partnery, se kterými tu jednáme, tak oni už mají nějaký odbyt v rámci Evropy a už záleží v uvozovkách jen na tom, jestli se naplní všechny objednávky a jestli se naplní další předpoklady obchodu,\" dodal.
Kučera poznamenal, že pokud se sečtou rozjednané obchody, u kterých jsou za zhruba 50 procenty jednání a u kterých je tedy vyšší šance na úspěch, jsou v objemu asi 60 miliard korun. \"Kdyby dopadly úplně všechny, což nepředpokládáme, že se stane,\" řekl Kučera k vyčíslené částce. \"Je to zhruba deset až 15 projektů, u některých ještě není vyčíslena hodnota,\" dodal. Hodnota je podle něj stanovena asi u poloviny z nich a u nich tvoří zmíněných 60 miliard korun.
Podpis u žádného z nich ještě není v plánu během současné návštěvy Zemana v Číně. \"Zhruba tři projekty by měly být rozhodnuty ještě tento rok, potenciálně do 12 měsíců, jeden projekt je již rozhodnutý a nyní se jedná o velikosti. Je rozhodnuto o nějakém vývojovém a prodejním centru a nyní se řeší lokalizace výroby,\" doplnil.
CzechInvest podle něj využívá, že jsou v Číně vysocí představitelé České republiky, kteří \"svou politickou vahou\" mohou pomoci při vyjednávání. \"Aby klient viděl, že Česká republika vítá zahraniční investice, že o ně má zájem a že státní správa bude ochotna s nimi řešit jakékoli komplikace, k nimž běžně během investování dochází,\" dodal ředitel Kučera.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
