Největší vzestup v dovozu na obou trzích nastal v posledním čtvrtletí loňského roku, a to především na Slovensku, kde objem dovozu smartphonů vzrostl v porovnání s třetím čtvrtletím o 61,6 procenta.
Nejprodávanější značkou na obou trzích byl Samsung s třicetiprocentním tržním podílem, zatímco značky Huawei a Lenovo bojovaly o druhé místo. Lenovo skončilo na druhém místě na Slovensku a třetí v České republice. Apple byl v obou zemích stabilní na čtvrtém místě.
\"Český trh je pro prodejce obecně náročnější na budování a obranu svých pozic, neboť mobilní operátoři v České republice drží jen asi 40 procent trhu, ve srovnání s přibližně 70 procenty na Slovensku,\" uvedla analytička IDC Ina Malatinská.
Pro všechny ostatní hráče byl rok 2016 těžkým rokem, a to v České republice i na Slovensku. Microsoft, Sony, HTC, LG a Alcatel se ve čtvrtém čtvrtletí roku 2016 staly marginálními hráči na obou trzích, když každý měl méně než tříprocentní podíl na trhu.
Přibližně 80 procent chytrých mobilů dodaných v ČR a na Slovensku ve čtvrtém čtvrtletí roku 2016 podporovalo standard Long Term Evolution (LTE). Průměrná prodejní cena LTE smartphonu meziročně poklesla o 7,9 procenta v Česku a o 11,6 procenta na Slovensku.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
