Poznamenal, že zástupci China Eastern naznačili, že jejich firma má zájem, aby se Praha stala dopravním uzlem pro její cestující mířící nejen do Prahy, ale i do střední a východní Evropy, potažmo do celé Evropy. \"Říkali, že velmi zvažují a že by i rádi nějaký majetkový vstup do českých společností, jako třeba Travel Service,\" dodal Ťok. Během jednání také Číňané oznámili zájem o majetkový vstup do Letiště Václava Havla v Praze, které je majetkem státu. Ťok řekl, že si čeští zástupci nabídku vyslechli. \"Je otázka, jestli to je v současné době i náš zájem,\" poznamenal.
Ťok zároveň potvrdil, že se China Eastern stane provozovatelem nové linky mezi Čínou a Českou republikou. \"Termín se ještě neupřesnil,\" dodal. \"Dokonce byla debata o možnosti využívat cargo, to znamená nákladní leteckou dopravu, že by v rámci pražského letiště vznikl nějaký hub (centrum) pro China Eastern a jejich nákladní leteckou dopravu,\" řekl Ťok.
Český ministr dopravy poznamenal, že nynější linka mezi Prahou a Šanghají se vyplácí a v současné době je na 14 dnů vyprodaná.
Z Číny do Česka v současné době létají tři pravidelné letecké spoje, a to z Pekingu, Šanghaje a z Čcheng-tu. Podle ministryně pro místní rozvoj Karly Šlechtové se mluví i o spojení s Kchun-mingem. Konzultační smlouva počítá se zřízením této linky od příštího roku.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
