Novelu zákona o elektronických komunikacích, která zajišťuje přechod na DVB-T2, má tento týden projednávat Poslanecká sněmovna ve třetím čtení. Proti znění novely protestují satelitní operátoři, kteří v ní vidí nedovolenou podporu pro šiřitele pozemního televizního vysílání.
Podle Havlíčka jde ze strany Asociace satelitních operátorů o konkurenční boj. Ministr uvedl, že satelitní operátoři chtějí získat uživatele jediné bezplatné televizní platformy, tedy digitálního televizního vysílání, pro placený satelitní příjem. Terestrické vysílání nyní využívá asi 60 procent domácností, satelit necelá čtvrtina.
Asociace si minulý týden zaplatila inzerát, ve kterém upozorňuje na to, že provozovatelé pozemního vysílání získají od státu peníze na přechod a zároveň zdarma frekvence pro vysílání. Podle Havlíčka jsou tato tvrzení lživá, stát pouze může uhradit vzniklé náklady na vynucený přechod, pokud to notifikuje EU. Provozovatelé pozemního vysílání žádné nové frekvence nedostanou, pouze se změní stávající příděl, uvedl ministr.
Formát DVB-T2 umožňuje vysílat více televizních programů ve vyšší kvalitě na nižším množství frekvencí. Kromě přechodu na DVB-T2 se novela dotýká mobilních operátorů, posiluje postavení Českého telekomunikačního úřadu, posiluje práva spotřebitelů a zvyšuje pokuty.
České domácnosti by změna formátu měla podle odhadů vlády stát téměř pět miliard korun za pořízení nových přijímačů. Havlíček již dříve řekl, že vláda se snaží, aby se tento přechod odehrál sociálně citlivě.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
