Sněmovna návrh zákona koncem dubna pustila do dalšího projednávání. Deset fakultních nemocnic by se podle normy mělo přeměnit na nemocnice univerzitní. Podle Ludvíka by měly větší ekonomickou svobodu a snazší řízení.
\"Vláda naprosto neúměrně tlačí na přijetí zákona o univerzitních nemocnicích. Ten je špatný a nebezpečný. Umožní největší odstátnění péče za posledních dvacet let. Rozvrátí specializovanou péči. Znemožní jakoukoliv regulaci,\" uvedla šéfka zdravotnických odborů Dagmar Žitníková.
Sobotka chce znát hlavně přínosy návrhu. \"Jsem připraven vést debatu s ministrem zdravotnictví a přibrat odbory k diskusi, abychom čas, který máme, využili a rozhodli, jestli toto je správná cesta, či převažují rizika. Dokážu si představit, že se můžeme dohodnout na rozumném řešení,\" uvedl premiér.
Univerzitní nemocnice by fungovaly jako právnická osoba. Ustavit, zrušit či sloučit by se daly jen zákonem. Měly by smlouvu o spolupráci s vysokou školou, jejíž studenti by se v nich vzdělávali. V čele univerzitních nemocnic má stát ředitel, nově by měly i správní radu. Nemocnice má hospodařit s majetkem, který na ni stát převede. Výnosy bude moci použít pouze na úhradu nákladů na svou činnost.
Podle bývalého ministra zdravotnictví Leoše Hegera (TOP 09) je změna přínosná, zrušila by nalévání peněz do oddlužování nemocnic. Podle opoziční ODS je zákon nutné přepracovat tak, aby vysoké školy měly zásadní možnost mluvit do řízení nemocnic. Komunisté se obávají privatizace zdravotnických zařízení.
Odbory vyzvaly poslance, aby podpořili také návrh do zákoníku práce, který sjednocuje odměňování zdravotníků v soukromých a státních a veřejných nemocnicích. Podle záměru by se i privátní zařízení měla řídit tarifními tabulkami. Sobotka slíbil, že ČSSD změnu podpoří.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					