\"Je dobré, když veřejné investice stimulují hospodářský růst v členských zemích. Musíme se však vyhnout škodlivému soutěžení mezi členskými státy. Komise důkladně prošetří, zda je plánovaná pomoc ze strany Slovenské republiky skutečně nevyhnutelná k tomu, aby společnost Jaguar Land Rover umístila svou investici v Nitře, zda je tato pomoc omezená na nevyhnutelné minimum a zda narušuje hospodářskou soutěž či poškozuje soudržnost v EU,\" uvedla komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová.
Továrna u Nitry s kapacitou 150.000 vozidel ročně by měla zahájit provoz v příštím roce. Jaguar Land Rover sídlí v Británii, od roku 2008 je však součástí indické společnosti Tata Motors.
Komise má pochybnosti zejména o tom, zda plánovaná státní pomoc stimuluje soukromé investice. Slovenská republika podle komise navíc tvrdí, že bez této pomoci by se investice automobilky Jaguar Land Rover realizovala mimo Evropskou unii, konkrétně v Mexiku. Komise však uvedla, že bude muset přezkoumat indicie, podle kterých měla státní podpora přimět společnost Jaguar Land Rover, aby dala Slovensku přednost před jinou členskou zemí EU.
O továrnu se podle dřívějších informaci kromě Slovenska ucházely také Česká republika, Polsko, Maďarsko a Turecko. Později se výběr zúžil na Polsko a Slovensko.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					