\"MPO je mimo jiné odpovědné za investice. Právě proto nás udivuje čistě účetní a matematické omezení našeho rozpočtu,\" uvedl mluvčí František Kotrba. MPO chce na kofinancování evropských operačních programů pro podnikání a inovace více než tři miliardy korun na českou část, evropské fondy pak budou tvořit více než 20 miliard korun.
\"Dále v rámci podpory využití tzv. brownfieldů pro nové investice do projektů s vysokou přidanou hodnotou, které navíc umožní sanovat mnohdy rozpadlá a zanedbaná území, budeme požadovat asi 400 milionů korun. Opět jde o investici podporovanou vládou i kraji,\" dodal Kotrba.
Z rozpočtu MPO podle něj také \"vypadlo\" 550 milionů korun na zahlazování následků hornické činnosti a odstraňování starých ekologických zátěží. \"Nebylo by možné pokračovat v likvidaci ropných a plynových vrtů na Moravě, redukci emisí metanu pro bývalých vrtech, řešení sanace kontaminovaného území Trojice na Ostravsku a další investiční akce,\" uvedl mluvčí.
Návrh státního rozpočtu na příští rok ministerstva financí počítá meziročně s růstem výdajů u většiny ministerstev a dalších státních úřadů. Největší růst, o 32,6 miliardy Kč, je u ministerstva práce a sociálních věcí, následuje ministerstvo školství s růstem o 11,7 miliardy Kč. Naopak největší pokles v absolutní částce je u ministerstva dopravy, a to o 12 miliard korun. V údajích jsou započteny peníze z fondů EU a dalších finančních mechanismů, jako jsou například tzv. norské fondy.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
