\"Ve srovnání s posledními roky je evidentní, že se úřad své role jakožto strážce hospodářské soutěže ujímá aktivněji. Začíná se tak přibližovat například svým kolegům na Slovensku, kteří v roce 2015 zahájili 18 správních řízení z moci úřední,\" uvedl Jitka Linhartová z advokátní kanceláře Schoenherr.
ÚOHS dlouhodobě uvádí, že jeho prioritou je potírání kartelů. Loni v této oblasti otevřel deset případů, o rok dříve jich bylo devět. K tomu ale zahájil tři případy stíhání údajného zneužití dominantního postavení firem. K tomu přidal dvě nová řízení ohledně chování orgánů veřejné správy, což je nová kompetence, kterou úřad má.
\"Doufejme, že se ÚOHS zbaví své nálepky nejneaktivnějšího soutěžního úřadu v Evropě a bude pokračovat v této vzrůstající tendenci,\" dodala Linhartová.
Celkem loni ÚOHS uložil na základě prvostupňových rozhodnutí pokuty ve výši 466 milionů korun. O rok dříve to bylo sice přes dvě miliardy, tehdy se ale šlo zejména o jediný případ velkého kartelu stavebních firem.
Zástupci ÚOHS loni uváděli, že tato instituce bude přísnější než dosud. Úřad chystá novou metodiku ohledně udělování pokut. Jedním z důvodů je fakt, že současné sankce vůči obratu pokutovaných firem jsou vedle Malty nejnižší v Evropské unii. Nová metodika by měla být nejen přísnější, ale i flexibilnější.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					