Pauliniho Limeted, za kterou stojí česko-slovenská finanční skupina J&T, kritizuje Unipetrol dlouhodobě, a to nejen kvůli dividendové politice. Zástupce Paulinino Limited Pavel Muchna v lednu obvinil majitele Unipetrolu, polský PKN Orlen, že firmu dlouhodobě tuneluje. Kritizoval i loňskou koupi neratovické společností Spolana, kterou Unipetrol koupil zpět od polské firmy Anwil. Vedení Unipetrolu obvinění odmítlo.
Muchna dnes ČTK řekl, že návrh Paulinino Limited na vyšší dividendu je podložen dvěma faktory. \"Unipetrol má poměrně robustní cash flow, je nezadlužen, to znamená, že by měl akcionářům ty peníze jakoby vrátit. Druhý důvod je ten, že říkáme, že celková finanční struktura Unipetrolu, tak jak je v současnosti prezentována, je neefektivní,\" uvedl.
Finanční ředitel Unipetrolu Miroslaw Kastelik v březnu uvedl, že vedení holdingu se chce v nejbližších letech na zvyšování vyplácené dividendy zaměřit. \"Výplata dividend v budoucnosti je podmíněna tím, že si Unipetrol zachová stabilní finanční pozici,\" uvedl tehdy.
Unipetrol loni zvýšil čistý zisk téměř o miliardu na rekordních 7,98 miliardy korun. Tržby naopak klesly o 21 miliard na 87,8 miliardy korun. Součástí polské PKN Orlen, která je největším zpracovatelem ropy ve střední Evropě, je Unipetrol od roku 2005. PKN drží v Unipetrolu 63procentní podíl. Dalších zhruba 20 procent akcií podle webu firmy vlastní právě Paulinino Limited.
Kromě Paulinino Limited podala podle webu Unipetrolu protinávrh na výši vyplacené dividendy společnost Entris Equity Limited, kterou zastupuje ekonom a poradce finanční skupiny J&T Michal Šnobr. Navrhuje dividendu 13,50 koruny na akcii.
Loni schválila valná hromada firmy dividendu 5,52 Kč na akcii. Předtím vyplatila společnost dividendu naposledy za rok 2007. Paulinino Limited loni navrhovala dividendu 15 Kč na akcii, Entris Equity Limited 38 korun na akcii.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					