Podobnou zakázku na nákup elektronických zařízení, která umí zastavit vlak například v případě chyby strojvůdce, ze stejných důvodů nedávno zrušila dceřiná firma Českých drah ČD Cargo. Ta plánovala za zabezpečovače pro své lokomotivy utratit 3,7 miliardy korun.
Jednotný evropský zabezpečovací systém ETCS umožňuje například včasné zastavení vlaků před návěstím stůj i bez zásahu strojvedoucího. Umí také snížit rychlost vlaku před jízdou do odbočky nebo před snížením traťové rychlosti.
ETCS se postupně buduje na českých páteřních komunikacích, celkem má tímto systémem být vybaveno 2000 kilometrů nejvýznamnějších železničních tratí. Jeho předchůdcem jsou národní zabezpečovací systémy, vlaky jedoucí napříč různými zeměmi tak musí být vybaveny zabezpečovači pro dané země.
Dopravce nyní plánuje vypsat nové výběrové řízení. \"V rámci přípravy zadávacích podmínek vyhodnocujeme i možné důvody, proč žádný z uchazečů nepodal nabídku,\" uvedl Joklík. České dráhy zvažují možnost využít takzvané tržní konzultace, aby se neopakovala situace, kdy se nikdo nepřihlásil.
Na pořízení ETCS mohou České dráhy čerpat dotace z evropských fondů, čas na dokončení projektu je stanoven do konce listopadu 2020.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
