Na posun v kauze dnes upozornil zpravodajský portál iDNES.cz. ÚOHS již podal kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu, sdělil ČTK předseda úřadu Petr Rafaj. Úřad musí podle jeho slov provést velice pečlivý rozbor a analýzu soudního rozsudku.
Podle rozhodnutí krajského soudu se ÚOHS dopustil závažné procesní vady, neboť použil nezákonné postupy při získávání informací o případu. \"ÚOHS překročil rozsah místních šetření, která z hlediska svého průběhu a zajištěných dokumentů neodpovídala původnímu podezření. Nevyhověl tedy podmínce nezbytnosti a provedená místní šetření nelze jinak než pokládat za nezákonná z důvodu zakázaného lovu informací. Kvůli tomu není možné použít některé klíčové důkazy získané během místních šetření a bez nich závěr o vině neobstojí a logicky tak neobstojí ani jeho závěr o trestu, tedy uložených pokutách,\" uvedl soud.
Pokud Nejvyšší správní soud rozsudek krajského soudu potvrdí, musí se ÚOHS k případu znovu vrátit. Největší pokutu dostala firma Skanska, a to 529,9 milionu korun. Skoro půlmiliardové sankce dostal i Strabag a Eurovia. Další pokuty byly nižší. SWIETELSKY stavební měl zaplatit 76,2 milionu, M-SILNICE a.s. 46,1 milionu, BERGER BOHEMIA a.s. 13,5 a Lesostavby Třeboň a.s. 4,2 milionu.
Firmy podle ÚOHS koordinovaly účast a svoje nabídky ve výběrových řízeních na výstavbu R4 v úseku Mirotice - Třebkov (kromě firmy Lesostavby), dále na rekonstrukci lokality na Bakalářích v Písku (pouze Strabag a Lesostavby) a při rekonstrukci Jeronýmovy ulice v Třeboni (pouze Strabag a Lesostavby).
Informace o kartelu získal ÚOHS při 12 neohlášených šetřeních ve dvou letech. \"Zadržené důkazy vypovídají o tom, že účastníci kartelu mezi sebou domlouvali a připravovali tzv. krycí nabídky na uvedené veřejné zakázky, z nichž některé byly záměrně neúplné a jiné nadhodnocené. Tímto způsobem účastníci kartelu ve výběrových řízeních zcela vyloučili prvek hospodářské soutěže a zvítězila společnost, která byla kartelem předem určena,\" uvedl loni v únoru k pravomocnému rozhodnutí úřadu Rafaj.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					