Roční provoz multiplexu v síti Praha, Brno, Ostrava a Plzeň bude stát 12,9 milionu korun. \"DAB+ patří k jedné z platforem vysílání, které považujeme za perspektivní a které chceme nadále rozvíjet. Současné řádné vysílání navázalo na vysílání experimentální, které jsme zahájili v srpnu 2015. Posluchačům chceme nabízet co nejpestřejší služby. Právě široká nabídka programu je samotnou podstatou a největším přínosem rozhlasové digitalizace,\" uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.
Řádné vysílání v Praze kontinuálně navazuje na experimentální vysílání s Českými Radiokomunikacemi, které zajistí i řádný provoz. Český rozhlas musel čekat na přidělení řádných kmitočtů pro digitální vysílání, které umožnilo až vydání takzvaného opatření obecné povahy Českým telekomunikačním úřadem v listopadu 2016 v návaznosti na vládní usnesení ke koncepci rozvoje zemského digitálního vysílání.
Možnosti využívání pásma VKV/FM jsou nyní prakticky vyčerpané a fyzikálně limitované kapacity, které vycházejí z mezinárodní koordinace kmitočtů VKV/FM, neumožňují další rozvoj. Toto omezení je hlavní bariérou pro rozšiřování programové nabídky nejen Českého rozhlasu, ale celého rozhlasového trhu v Česku.
\"Spuštění vysílání v DAB+ neznamená měnit přijímače a stále platí, že ČRo bude rozvíjet celý distribuční mix. Pro mě je zásadní, aby rozhlas byl tam, kde jsou posluchači, a aby si DAB+ našel posluchače i mezi těmi, kteří dosud třeba rozhlas neposlouchali,\" dodal Zavoral.
Přednostmi digitálního rozhlasového vysílání DAB+ jsou kvalitnější zvuk, srovnatelný s poslechem HiFi sestav, digitální příjem programů bez nutnosti zatěžovat datové sítě a platit za přístup k internetu, možnost přímého digitálního záznamu, jednoduchá volba programu a možnost doprovodných informací a aplikací. Pro lepší příjem i v členitých oblastech je potřeba menší vyzářený výkon vysílačů.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
