Důvodem vyšších nákladů na kilometr je zvýšení mezd řidičů autobusů, na němž se loni dohodla vláda s odbory. Liberecký kraj si na to v rozpočtu připravil 60 milionů korun. Každému z velkých dopravcům ale mohl přidat na základě dodatků ke smlouvám nejvýše 5,7 milionu korun. Přidat víc neumožnily smlouvy a zákon o veřejných zakázkách. Dopravcům ale částka zvýšené náklady nepokryla, proto se postupně dohodli na ukončení starých smluv. Firmě BusLine, největšímu dopravci v kraji, stačily peníze do 15. března. \"Z vlastního jsme tak zatím museli dát zhruba šest milionů korun,\" řekl předseda představenstva BusLine Radek Chobot. ČSAD Liberec postačí peníze do poloviny června a zhruba stejně i ČSAD Česká Lípa.
Liberecký kraj objednává regionální autobusovou dopravu v rozsahu kolem 13 milionů kilometrů, zajišťuje ji osm dopravců - BusLine, ČSAD Česká Lípa a ČSAD Liberec jsou největší. \"Jednání o nových smlouvách byla tvrdá,\" dodal Půta. Cena pro BusLine se v nové smlouvě zvýšila z původních 32,13 Kč za kilometr na 34,78 Kč. \"Původně ale firma žádala ještě zhruba o 60 haléřů víc,\" řekl hejtman. ČSAD Česká Lípa dostane za kilometr od června 30,99 Kč, o korunu víc než podle staré smlouvy. Smlouva na Českolipsku je uzavřená do konce příštího roku, smlouva s BusLinem ještě o rok déle.
Zvýšení ceny za kilometr nezahrnuje jen dohodnuté zvýšení mezd. \"Budeme muset v nejbližších měsících obnovit část našeho vozového parku, nechtěli bychom se dostat do situace, že neodjedeme některé spoje a budou na nás uplatňovány sankce. Pohnuly se i náklady na pohonné hmoty,\" řekl Chobot.
Pro kraj to tak bude znamenat, že ho v příštím roce autobusová doprava bude stát ještě víc než letos. \"Podle předběžných odhadů nás to zvýšení ceny přijde v příštím roce na 70,5 milionu korun,\" řekl Půta. Je to ale jen odhad, protože kraj ještě jedná s ČSAD Liberec, které zajišťuje dopravu na Liberecku. Smlouvu by chtěl kraj podepsat do konce června.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					