\"Loni průmysl meziročně rostl ve všech měsících s výjimkou července. Bylo to způsobeno přesunem celozávodních dovolených ve velkých podnicích. Ovšem v součtu obou prázdninových měsíců byla průmyslová výroba zhruba na úrovni roku 2015,\" řekla Doležalová.
Průmyslová výroba v Česku loni meziročně vzrostla o 3,5 procenta. K celkovému růstu nejvíce přispěl automobilový průmysl, který se na něm podílel 2,2 procentního bodu. Výroba kovových konstrukcí přispěla podílem 0,5 procentního bodu, následovala výroba pryžových a plastových výrobků (o 0,3 procentního bodu).
Naopak nedařilo se těžbě uhlí, která z celkového růstu 0,3 procentního bodu ubrala. Výroba chemických látek celkový růst snížila o 0,2 procentního bodu. \"V tomto případě to bylo způsobeno haváriemi a odstávkami v některých významných provozech,\" doplnila Doležalová.
Po většinu loňského roku rostl objem nově uzavřených průmyslových zakázek. Meziročně se zvýšil o 5,2 procenta. Tržby vzrostly o 1,4 procenta.
V českém průmyslu na konci loňského roku pracovalo 1,25 milionu zaměstnanců. V porovnání s rokem 2000 jich bylo o 114.000, tedy necelá desetina. \"Nejvíce zaměstnanců ztratila odvětví těžba a úprava černého a hnědého uhlí, výroba textilií, oděvů a základních kovů. Dále hutní zpracování kovů a slévárenství. V těchto oborech za posledních 16 let dohromady ubylo 126.000 pracovních míst,\" dodala Doležalová. Naopak nejvíce zaměstnanců podle ní přibylo v odvětvích, která souvisejí s výrobou osobních automobilů. Oproti roku 2000 jejich počet vzrostl téměř o 60.000, tedy zhruba o polovinu.
Růst českého průmyslu pokračoval i v prvním čtvrtletí letošního roku, v souhrnu o 4,9 procenta. Převýšil tak průměr zemí Evropské unie, který činil dvě procenta. Nejvíce se dařilo průmyslu v Estonsku (růst o 10,3 procenta), Řecku (o 9,2 procenta) a Lotyšsku (o 8,7 procenta). Naopak v Irsku poklesl o 5,9 procenta.
Podle dnešních údajů ČSÚ tuzemský průmysl v dubnu meziročně klesl o 2,5 procenta. Letošní duben měl ovšem ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku o tři pracovní dny méně. Po očištění o vliv počtu pracovních dnů průmyslová produkce vzrostla o 5,9 procenta.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					