\"Výroba ráno naběhla bez jakýchkoliv problémů,\" uvedl Sacht. Dodal, že kolektivní smlouva zajistí stabilitu pracovních míst v podniku při přiměřeném vývoji mzdových nákladů.
Během necelého půldruhého roku stoupnou platy více než 12.000 pracovníkům tohoto největšího soukromého zaměstnavatele na Slovensku o zhruba 14 procent. Dohoda podniku s odbory počítá i s vyplacením jednorázového příspěvku a dalším opatřením v rámci sociálního programu firmy. Kolektivní smlouva byla uzavřena až na období do konce srpna 2019.
Člen představenstva společnosti Volkswagen Slovakia Eric Reuting uvedl, že dohoda ohledně zvyšování platů se příliš neliší od toho, co společnost nabízela ještě letos v dubnu. Odbory původně požadovaly jednorázové zvýšení tarifních mezd o 16 procent, následně ale své návrhy podobně jako samotný podnik měnily.
Stávka zaměstnanců bratislavské továrny Volkswagenu byla největší v soukromé firmě v novodobých dějinách Slovenska a zároveň první v šestadvacetileté historii slovenské divize německé automobilky. Protest ochromil produkci sportovně-užitkových vozidel (SUV), například vozů Volkswagen Touareg a Audi Q7. V omezeném režimu se firmě podařilo udržet výrobu malých vozů. Za běžného provozu z továrních linek sjede přes 1000 automobilů denně.
Průměrný měsíční plat zaměstnanců Volkswagenu na Slovensku včetně bonusů, příplatků a odměn, ale bez výdělku managementu dosahuje 1804 eur (47.350 Kč). To je zhruba dvojnásobek průměrné mzdy v zemi. Podle vedení slovenské divize automobilky v regionu střední Evropy jsou nejvyšší platy v rámci koncernu právě na Slovensku.
Slovensko je v přepočtu na obyvatele největším výrobcem automobilů na světě. Bratislavská továrna Volkswagenu zase montuje nejvíce aut ze závodů tří automobilek, které mají své továrny na Slovensku.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					