Největší pohledávku 1,65 miliardy korun přihlásila Komerční banka, správce jí uznal 927 milionů korun. ČKD Praha DIZ je od loňského září v úpadku. O tom, jestli bude vyřešen reorganizací nebo konkurzem, dnes rozhodne schůze věřitelů.
ČKD Praha DIZ jako dlužník uznal pohledávky zhruba za 2,5 miliardy korun, tedy téměř ve stejné hodnotě jako insolvenční správce. \"V případě konkurzu je podstatné stanovisko insolvenčního správce, při reorganizaci je stejně důležité stanovisko dlužníka,\" sdělil ČTK insolvenční správce Jiří Zrůstek.
Úpadek ČKD Praha DIZ loni v září prohlásil pražský městský soud. V sídle firmy loni v polovině května zasahovala protikorupční policie. Některá média tehdy psala, že ČKD Praha DIZ dluží na daních 791 milionů korun. Kvůli podezření z daňových podvodů byly následně firmě obstaveny bankovní účty.
V polovině června se po Petru Speychalovi stal novým majitelem generální ředitel firmy Robert Wolf. \"Firma je v současné době stabilizovaná, platí mzdy, odvody a veškeré náklady. U insolvenčního správce má na kontě téměř 100 milionů korun. Můj cíl je v současnosti jasný. Znovuzrození společnosti a nastavení parametrů pro další činnost a reorganizaci ČKD Praha DIZ,\" řekl Wolf ČTK minulý týden.
Firma vedla spor s pražským magistrátem o platby za práce na tunelu Blanka. Arbitrážní soud loni v srpnu rozhodl, že Praha firmě požadovaných zhruba 1,7 miliardy korun nemusí zaplatit. \"Určitě se budu snažit o narovnání vztahů s Prahou a ukončení sporů, které nepřinesly nic dobrého Praze ani ČKD,\" doplnil Wolf.
ČKD Praha DIZ je jednou z firem holdingu ČKD Group. Firma aktuálně dokončuje zakázku na jihu Tuniska za 150 milionů korun. Kromě toho pracuje na elektrárně Adularyi nedaleko turecké Ankary za 1,2 miliardy korun. V roce 2015 firma vydělala 60 milionů korun, obrat se blížil ke čtyřem miliardám. \"Přesné výsledky za loňský rok neznám. Letos očekávám oproti bývalé ČKD směšný obrat, v rozmezí 50 až 100 milionů korun, víc ne. Máme kalkulovaný i zisk,\" dodal majitel. Počet zaměstnanců se po loňském květnovém zásahu výrazně snížil z několika stovek na současných 12. Jak uvedl Wolf, v současnosti je v kontaktu s 80 procenty bývalých projektových ředitelů. V případě nových projektů jsou podle něj někteří připraveni znovu spolupracovat.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					