\"Rozhodnutí věřitelů považuji za nešťastné, z konkurzu již není cesty zpět. I nadále jsem přesvědčen, že zvláště v případě nezajištěných věřitelů bude uspokojení menší, než v případě reorganizace,\" řekl ČTK majitel firmy Robert Wolf. Zatímco z nezajištěných věřitelů hlasovalo pro reorganizaci téměř 30 procent, u zajištěných nikdo. Zajištěným věřitelem je ten, jehož pohledávka je zajištěna majetkem náležícím do majetkové podstaty firmy.
Wolf na dnešní schůzi věřitelů ještě navrhoval, aby se odložila na další termín. Věřitelský výbor podle něj ČKD ve čtvrtek vyzval k upřesnění reorganizačního plánu, které firma zaslala věřitelům v neděli večer. Věřitelé se s ním podle něj nemohli dostatečně seznámit. Insolvenční správce Jiří Zrůstek ovšem navrhl ve věřitelské schůzi pokračovat. Odůvodnil to tím, že původně se měla konat loni v prosinci a byla už dvakrát odložena.
Insolvenční správce uznal zhruba třetinu pohledávek za firmou. Šlo o 2,47 miliardy korun z celkově přihlášených 7,25 miliardy korun. Dohromady se přihlásilo 542 věřitelů. Největší pohledávku 1,65 miliardy korun přihlásila Komerční banka, správce jí uznal 927 milionů korun.
Úpadek firmy loni v září prohlásil pražský městský soud. V sídle společnosti loni v květnu zasahovala protikorupční policie. Některá média tehdy psala, že ČKD Praha DIZ dluží na daních 791 milionů korun. Kvůli podezření z daňových podvodů byly následně firmě obstaveny bankovní účty.
V polovině června se po Petru Speychalovi stal majitelem firmy generální ředitel společnosti Robert Wolf. Minulý týden uvedl, že firma je stabilizovaná, platí mzdy, odvody a veškeré náklady. U insolvenčního správce má na kontě téměř 100 milionů korun.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					