Peking předpokládá, že hospodářský růst Číny se letos bude pohybovat kolem 6,5 procenta, a mírně tak poleví proti růstu o 6,7 procenta loni. Růst za loňský rok byl přitom nejpomalejší za 26 let.
Premiér také podle agentury Reuters řekl, že ve druhém čtvrtletí se objevilo několik podnětných faktorů a že hospodářství je stabilní. Za jeho pilíř pak označil domácí spotřebu. Prohlásil také, že Čína podporuje volný obchod a bude dodržovat své závazky v boji proti změně klimatu.
Předseda čínské vlády se také snažil rozptýlit obavy z rychlého růstu státního dluhu od vypuknutí finanční krize v roce 2008, což analytici považují za největší hrozbu pro čínskou ekonomiku. Ta je druhá největší na světě. Agentura Moody\'s kvůli dluhu v květnu snížila Číně rating a Mezinárodní měnový fond (MMF) na Peking v červnu apeloval, aby bezodkladně zakročil a dostal dluh pod kontrolu.
Čínský premiér ale prohlásil, že navzdory určitým finančním hrozbám je Čína schopna zadlužení i systémová rizika zvládnout. \"Identifikovali jsme rizika v některých sektorech a máme je vesměs pod kontrolou. Podnikli jsme účinné kroky, abychom je definovali včas,\" řekl premiér. Plánovaný hospodářský růst je podle něj Čína schopna dodržet. Přislíbil ekonomiku více otevřít soukromému podnikání, a to i zahraničním firmám. Přitom jak domácí, tak zahraniční firmy by měly mít stejné podmínky. Žádná konkrétní opatření ale premiér nezmínil.
Čína od roku 2008 používá v hojné míře úvěry ke stimulaci hospodářského růstu. Nevládní dluh vyjádřený jako podíl na HDP tak ze 170 procent v roce 2008 loni vystoupil odhadem na 260 procent, uvedla agentura AP.
Někteří ekonomové si myslí, že Čína bude potřebovat masivní finanční pomoc. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) už loni v září varovala, že kvůli nepřiměřenému růstu dluhů může země do tří let spadnout do finanční krize.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					