EK v červnu požádala 28 členských vlád, aby ji zmocnily k jednání s Ruskem o výstavbě Nord Stream 2 a mohla se tak postarat o dodržení evropské legislativy. Nový plynovod o plánované roční kapacitě 55 miliard metrů krychlových má mít terminál v Německu a provoz zahájit v roce 2019. O požadavku EU se zřejmě bude hlasovat na podzim.
Šest společností - rakouská Gas Connect, česká NET4Gas a německé Fluxys, ONTRAS, Gascade a Gasunie - je toho názoru, že jednání s Ruskem by mohlo \"vyvolat značně nepříznivé následky\". Napsaly to v dopise prezidentovi EK Jean-Claudu Junkerovi, který agentura Reuters měla možnost spatřit. V EU nepanuje shoda nad projektem ani na státní úrovni.
Ruský vývozce plynu Gazprom v současné době posílá plyn do Německa plynovodem Nord Stream po dně Baltského moře, a obchází tak polské a ukrajinské území. Navrhovaný Nord Stream 2 by kapacitu exportu zdvojnásobil na 110 miliard metrů krychlových ročně.
Zastánci projektu argumentují tím, že plynovod by posílil zabezpečení dodávek do EU a podpořil hospodářskou soutěž na evropském trhu s plynem.
Na druhé straně, oponenti se obávají, že pokud se Nord Stream 2 bude lišit od ostatních plynovodních projektů, přinese legislativní nejistotu a ohrozí tak budoucí projekty. \"Předpokládané jednání také přináší riziko vzniku dalších velkých neznámých ovlivňujících investice do plynárenské infrastruktury,\" uvedl dopis.
V březnu se uskutečnily aukce přepravní kapacity plynovodu Eugal, který má navazovat na Nord Stream 2. Na základě jejich výsledků někteří provozovatelé plynovodů už začali do nové infrastruktury investovat a případné odložení Nord Stream 2 by je mohlo zásadně poškodit.
EK chce dodávky plynu do Evropy diverzifikovat a Rusku nedovolit, aby posílilo svou pozici na evropském trhu. Pobaltské státy a země východní Evropy argumentují tím, že Nord Stream 2 udělá z EU v dodávkách energie rukojmí Ruska, zatímco severní Evropa a zvláště Německo, které by z plynovodu profitovalo nejvíc, vidí v projektu jen ekonomický přínos, uzavřela agentura Reuters.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					