Na nalezení těchto prostředků mají banky 18 měsíců, uvedl server BBC. Už během příštího půlroku ale banky musejí pro případ budoucích ekonomických šoků vyčlenit 5,7 miliardy liber. Druhou polovinu musejí dodat do konce příštího roku.
Finanční výbor centrální banky nicméně stávající situaci finančního systému zhodnotil kladně. I s přihlédnutím k některým rizikům je podle něj v mnohem lepší kondici než v době finanční krize let 2008-2009.
Po referendu, v němž se Britové před rokem vyslovili pro odchod své země z EU, centrální banka v rámci opatření ke stimulaci ekonomiky zrušila bankám požadavek vytvářet kapitálové rezervy. Britská ekonomika ale od té doby zrychlila růst a někteří představitelé centrální banky zastávají názor, že je už třeba zvýšit úrokové sazby.
Banka uvedla, že přípravu bankovního sektoru na brexit stále sleduje a počítá i s možností, že Británie v roce 2019 EU opustí, aniž by uzavřela nějakou obchodní dohodu, a banky odřízne od evropských zákazníků. A to by mohlo finanční stabilitu ohrozit. Banka monitoruje i rizika pramenící ze zahraničí, takovým ohrožením globálního finančního systému je například vysoké zadlužení Číny, uvedl ekonomický list The Wall Street Journal.
Co se týče domácích faktorů, výbor poukázal na rizika půjčování lidem s vyšším rizikem neschopnosti splácet. Rychle se rozmáhají například půjčky prostřednictvím kreditních karet.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					