\"Můžu potvrdit, že skupina Energo-Pro nabídku na odkup bulharských aktiv ČEZ podala. Žádné bližší informace v tuto chvíli nemůžeme poskytnout,\" řekla ČTK Hikelová. Energo-Pro už v Bulharsku působí prostřednictvím dceřiné společnosti Energo-Pro Varna. Ta je jedním ze tří provozovatelů distribuční sítě elektřiny v zemi. Firma v Bulharsku elektřinu také prodává, a to více než 1,2 milionu zákazníků včetně domácností a podniků.
ČEZ vstoupil na bulharský trh ke konci roku 2004. Jeho distribuční i prodejní společnost zde obsluhuje přibližně tři miliony zákazníků, zejména v západní části Bulharska. Firma zde vlastní i další aktiva, mimo jiné černouhelnou elektrárnu ve Varně, jejíž provoz byl v lednu 2015 pozastaven.
Záměr zmapovat zájem o bulharská aktiva oznámil ČEZ v lednu. Některá bulharská média v dubnu uvedla, že nabídky do tendru na prodej aktiv měla podat zhruba desítka uchazečů. Generální ředitel ČEZ Daniel Beneš v květnu uvedl, že ČEZ má \"docela dost\" nabídek, které jsou zajímavé. Následně firma zahájila jednání s vybranými zájemci, jejich jména ale neuvedla.
Bulharská Komise pro ochranu hospodářské soutěže loni v květnu obvinila Energo-Pro Varna ze zneužívání dominantní pozice na trhu. Z podobného důvodu úřad pár dní předtím obvinil jeden z bulharských distribučních podniků společnosti ČEZ. ČEZ i Energo-Pro mají problémy s bulharskými úřady delší dobu, obě firmy proto proti Bulharsku zahájily mezinárodní arbitráž.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					