Bavorská ministryně hospodářství Ilse Aignerová uvedla, že automobilky Audi a BMW upraví polovinu svých naftových vozů podléhajících normě Euro 5 a registrovaných v Německu. V případě BMW je podle údajů firmy registrováno v Německu zhruba 700.000 vozů podléhajících normě Euro 5, z nichž by mohlo být upraveno nejméně 350.000. Automobilka Audi zatím žádná čísla neposkytla, poznamenala agentura DPA.
Úprava naftových vozů Audi a BMW by měla zahrnovat aktualizaci softwaru pro řízení motoru. Agentura Reuters již začátkem týdne s odvoláním na své zdroje uvedla, že německá vláda jedná s automobilovým průmyslem o aktualizaci softwaru pro řízení motoru až u 12 milionů naftových vozů.
Automobilky BMW, Audi a MAN sídlí v Bavorsku. Audi a BMW vyrábějí luxusní osobní automobily, zatímco MAN je producentem nákladních vozů. Bavorsko v rámci dohody o snižování emisí plánuje nákupní pobídky, které by měly přimět majitele starších naftových aut k přechodu k novějším vozům s nižší spotřebou.
Emise naftových motorů se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká rovněž asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					