V České republice v současnosti působí 250 japonských firem. \"Patříme mezi země, které se v rámci Evropské unie staly bránou pro japonské investice. Myslím si, že i v souvislosti s brexitem, kdy v minulosti řada japonských investic mířila do Velké Británie, je zde příležitost pro ČR, aby se stala ještě významnější bránou, pokud jde o vstup japonských podnikatelů a firem na společný trh Evropské unie,\" konstatoval Sobotka.
\"Do budoucna bychom přitom rádi maximálně posílili i vysokou míru přidané hodnoty u nových japonských investic, chceme zapojit japonské firmy do modernizace, robotizace a digitalizace našeho průmyslu. Domníváme se, že by nové investice mohly být také spojeny s rozvojem elektromobility (provozu dopravních vozidel na elektrický pohon), a samozřejmě také průmyslu 4.0,\" dodal.
Sobotka proto ocenil i dnešní podpis Memoranda o porozumění mezi českou Aliancí Společnost 4.0 a japonskou Iniciativou pro robotickou revoluci (RRI).
Ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček, který premiéra při návštěvě Japonska doprovází, představil vládou schválený Národní akční plán čisté mobility, který si do roku 2030 stanovil v ČR cíl zvýšit na deset procent podíl automobilů na alternativní zdroje energie.
Pro rozvoj čisté mobility jsou mimo jiné podstatná ložiska lithia na Cínovci, která jsou největší v Evropě a tvoří asi šest procent světových zásob. Sobotka dnes v Japonsku označil Českou republiku za možné budoucí lithiové centrum Evropy.
Jednou z nových japonských investic v ČR bude právě výstavba továrny na výrobu elektrolytu do baterií pro elektroauta japonskou firmou Central Glass, která bude zásobovat evropský trh. Továrna, jež vznikne v Pardubicích, hodlá ročně produkovat 20.000 tun elektrolytu. Zástupce firmy Kazušige Kamata ale dnes českým novinářům v Tokiu odmítl prozradit, jak vysokou částku Central Glass do tohoto projektu chce investovat.
Kromě memoranda týkajícího se technologií 4.0 bylo v rámci návštěvy českého premiéra v Tokiu podepsáno také Memorandum mezi agenturou CzechInvest a japonskou vládní agenturou na podporu obchodování a investic JETRO, jakož i Rámcová zajistná dohoda o spolupráci na třetích trzích mezi exportní garanční a pojišťovací společností (EGAP) a Nippon Export and Investment Insurance (NEXI). Ta umožní vzájemně sdílet rizika z pojištění společných vývozních projektů do třetích zemí.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					