Zakázka na projekční práce nové trati, kterou má být nejrychlejší v Česku a kterou mají projíždět vlaky až 200kilometrovou rychlostí, je rozdělená do čtyř veřejných soutěží. Ve třech z nich mělo kvůli nejnižší ceně nakročeno k vítězství sdružení Cedop a Egis Rail. \"Informaci o tom, že jeden z uchazečů ve zbývajících třech veřejných zakázkách přestal splňovat kvalifikaci, můžeme v obecné rovině potvrdit. Nicméně s ohledem na skutečnost, že zadávací řízení ještě nejsou ukončena, nebudeme danou situaci blíže komentovat,\" uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.
Z rozhodnutí ale vyplývá, že SŽDC se chystá zakázky na část trasy mezi Blažovicemi a Vyškovem a Vyškovem a Nezamyslicemi vybrat dalšího účastníka v pořadí, kterým je sdružení projekčních společností Sudop. Ta nabídla v prvním tendru cenu o zhruba milion korun vyšší (přibližně 55 milionů bez DPH) a ve druhém tendru byla dražší o zhruba 100.000 korun s cenou 48,8 milionu.
\"Proti rozhodnutí o vyloučení se sdružení Cedop a Egis Rail plánuje odvolat a jsme přesvědčeni, že zadavatel své rozhodnutí přehodnotí,\" řekl ČTK zástupce Cedop Petr Šlegr. Zároveň byla podána žaloba na komoru inženýrů kvůli zrušeným autorizacím pro zaměstnance partnerské Egis Rail. Firma nesouhlasí s názorem komory, že projektanti musí mít takzvanou autorizaci vystavenou pro každou jednotlivou veřejnou zakázku v ČR a tvrdí, že postačuje autorizace pro hostující osoby.
Modernizace zhruba 75 kilometrů trati mezi Brnem a Přerovem by se měla podle předpokladu uskutečnit mezi roky 2020 až 2023. Celková odhadovaná cena projekčních prací je zhruba 230 milionů korun. V poslední zakázce na modernizaci úseku Nezamyslice - Kojetín má podle deníku E15.cz největší šanci uspět sdružení Moravia Consult a Metroprojekt.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					