\"Na tu bídu, která v té české energetice a teplárenství je, tak je to velice uspokojivý hospodářský výsledek. Produkujeme rozumný zisk, který stačí tak maximálně na prostou obnovu. Ale říkám, že jinde v teplárenství je výrazně hůř,\" uvedl Drápela. Letos by mohl být zisk lepší, protože byla dobrá zima, pokud bude chladný podzim.
Kvůli poklesu cen elektřiny na trhu firma loni v lednu změnila provoz výrobního zařízení. Kondenzační, tedy elektrárenský způsob nahradila efektivnější, kogenerační teplárenskou výrobou tepla a elektřiny.
Největší výrobce tepla na západě Čech loni prodal 2748 TJ tepla, meziročně o čtyři procenta více, a utržil za ně 1,03 miliardy Kč. Z toho byty odebraly 1219 TJ, stejně jako předloni, nebytový sektor narostl o sedm procent. Průměrná cena tepla bez DPH činila 374 Kč/GJ. Podnik prodal 406,6 GWh elektřiny, meziročně o více než 30 procent méně. Za elektřinu inkasoval 951 milionů Kč. Firma má instalovaný tepelný výkon 530 MW a jmenovitý elektrický výkon 160 MW.
Podnik s 294 zaměstnanci, který loni v srpnu zprovoznil spalovnu komunálního odpadu na skládce v Chotíkově za 2,1 miliardy Kč, utržil loni za ukládání a likvidaci odpadů 58 milionů Kč. Celkem tvořily tržby za služby 74 milionů Kč, tedy 7,2 procenta tržeb.
Z téměř 60milionové dividendy dostane město po zdanění zhruba 50 milionů Kč. Plzeň zatím podle rozpočtových výhledů počítá se současnou dividendou také v dalších letech. Vedení podniku, který připravuje strategii na další desetiletí, o tom bude teď s radnicí znovu jednat. Pokud městská firma zůstane samostatná, potřebuje šetřit na rozsáhlé investice. Nebude je muset nejméně do sedmi let řešit, pokud se spojí s Plzeňskou energetikou z Energetického a průmyslového holdingu Daniela Křetínského.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					