\"Tři podané nabídky nepřinášejí nic nového. Objektivně nejkvalitnější podala firma Zahrada Čech. Bude zaručena kontinuita výstavnictví, které je důležité pro prestiž i turistiku,\" uvedl zastupitel Lukas Wünsch (Severočeši Litoměřice), který je jednatelem společnosti. Stávající provozovatel podle něj investoval do areálu 13,7 milionu korun.
Podmínkou nájmu byla bezdlužnost vůči městu a prokázání zkušeností ve výstavnictví. Nový nájemce bude povinen uspořádat každoročně minimálně dvě tradiční výstavy, a to jarní výstavu Tržnice Zahrady Čech a podzimní výstavu Zahrada Čech, jejíž čtyřicátý ročník loni navštívilo 80.000 lidí.
\"Pro návštěvníky se nic nemění, uskuteční se všechny výstavy, jejichž plán na příští rok nyní tvoříme,\" řekla ČTK po hlasování mluvčí Zahrady Čech Michaela Mokrá.
Někteří opoziční zastupitelé kritizovali podmínky zadávacího řízení. \"Po žadatelích se nechtěl žádný koncept. Zadání bylo velmi vágní. Nestanovili jsme si hodnotící kriteria,\" řekl Petr Panaš (Strana zelených), jenž navrhoval odložení rozhodnutí. Pro tento protinávrh zvedlo ruku devět zastupitelů.
Nová smlouva bude platit od 1. května 2018 do konce roku 2032. Nájemné bude o polovinu nižší než doposud, důvodem je pokles zájmu prodejců, mimo jiné kvůli elektronické evidenci tržeb (EET). Nový nájemce bude platit za nájem nemovitých věcí 180.000 korun měsíčně, 40.000 korun ročně za nájem movitých věcí a licenční poplatek 200.000 korun ročně, ceny jsou bez DPH. Nájemné i licenční poplatek se každoročně bude zvyšovat o roční míru inflace vyhlášenou ČSÚ.
Areál o rozloze 12.000 metrů čtverečních patří městu. Radnice má padesátiprocentní podíl ve firmě Zahrada Čech, druhou půlku vlastní společnost EXPO.CZ.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					