\"Zvýšením tarifních mezd dáváme najevo, že se společnosti ve skupině stabilizují. Současně jsme chtěli zaměstnancům přidat i v odměnách v souvislosti s novým motivačním systémem v celém koncernu. Podmínkou dosažení motivační části mzdy je vždy plnění ukazatelů výkonnosti, především rentability a produktivity z realizovaných tržeb, kvality, dodržování termínů výroby a úspor nákladů,\" uvedl předseda představenstva a generální ředitel Vítkovic, a. s., Libor Witassek.
Celá skupina Vítkovice Machinery Group, jejímž hlavním vlastníkem je ostravský podnikatel Jan Světlík, zahrnuje víc než 20 firem, které mají dohromady téměř 4000 zaměstnanců. Loni se čtyři společností z holdingu dostaly do finančních problémů a skončily v úpadku.
V případě dceřiných společností, které mají vysoký potenciál růstu, jako jsou například Vítkovice Heavy Machinery, je podle firmy možné, že se motivační část platů po dohodě na úrovni dané firmy ještě zvýší. \"Vítkovice nestanovují pravidla pro odměňování zaměstnanců ve společnostech v reorganizaci, kde o vývoji, tedy i tom mzdovém, rozhodují zejména věřitelé ve spolupráci s insolvenčním správcem. Navýšení se netýká ani manažerských mezd,\" uvedla Kijonková.
Celá strojírenská skupina vytvořila v loňském roce konsolidovanou ztrátu přibližně 5,3 miliardy korun. Způsobily ji hlavně insolvence firem ze skupiny, oprávky a kroky, které s insolvencemi souvisejí. Skupina loni dosáhla tržeb zhruba 8,5 miliardy korun, což bylo asi o 2,3 miliardy méně než v předchozím roce. Letos by už ale Vítkovice měly podle Witasska skončit v zisku, už v prvním čtvrtletí dosáhly hrubého zisku EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) 70 milionů korun. Tržby plánují zhruba stejné jako loni, 8,5 miliardy korun.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					