Ústavně právní výbor chce mimo jiné posunout termín vysílání v dosavadním formátu DVB-T tak, aby ho vláda mohla stanovit nejpozději na 30. červen 2022. Sněmovní verze počítá s termínem 1. února 2021.
Přechod na nový standard má stát diváky podle odhadů vlády asi pět miliard korun za nákup nových televizních přijímačů nebo set-top boxů. Standard DVB-T2 umožňuje vysílat více programů ve vyšší kvalitě na nižším množství frekvencí. Přechod na nový standard je podle vlády nutný kvůli tomu, že ČR musí na základě mezinárodních dohod i rozhodnutí EU uvolnit nynější pásmo 700 MHz pro mobilní služby. Provozovatelé pozemního digitálního vysílání dostanou kvůli změně od státu kompenzaci kolem 650 milionů korun.
Novela se také týká mobilních operátů. Zvyšuje pravomoci Českého telekomunikačního úřadu stejně jako pokuty operátorům, podle vlády také víc ochrání spotřebitele v oblasti elektronických komunikací. Například pro přenositelnost čísla stanoví maximální lhůtu deseti dnů. Zákon také zavádí možnost ukládat operátorům pokuty procentem z jejich obratu.
Návrh zákona kritizuje Česká asociace satelitních operátorů. Podle ní se v novele přiznává veřejná podpora soukromým společnostem, která je v rozporu se soutěžním právem EU. Koncem března proto podala asociace stížnost Evropské komisi.
Novela ve sněmovnou schválené verzi počítá i s tím, že Česká televize bude muset nabízet při vysílání zahraničních dabovaných filmů nebo seriálů také jejich alternativu v původním znění s titulky.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					