Letos zemědělci osázeli o čtyři hektary víc polí než loni, kdy pěstovali brambory na rozloze 23.414 hektarů. Poklesla však výsadba všech užitkových odrůd ve prospěch brambor určených pro výrobu škrobu. Nárůst podle Chlana souvisí s podporou od ministerstva zemědělství a hlavně s úspěšnou loňskou úrodou, kdy výnosy škrobových brambor se pohybovaly kolem 38 tun z hektaru a škrobnatost byla téměř 20 procent. \"Škrobárny také vykoupily veškerou úrodu, což se u konzumních brambor většinou nestává. Pro producenty to znamená zaručený odbyt,\" uvedl Chlan.
Poptávka i nabídka by podle bramborářů měla být letos poměrně vyrovnaná. \"V posledních letech bohužel česká produkce brambor nikdy nepokryla tuzemskou spotřebu. Dovoz pokrývá necelou třetinu spotřeby,\" uvedl Chlan. Zahrádkáři letos pěstují brambory podobně jako v předešlých letech na rozloze 5700 hektarů.
Podporu pěstování brambor by měl v příštích letech zvýšit projekt s názvem Integrovaná produkce konzumních brambor. Spolupracuje na něm Český bramborářský svaz, Výzkumný ústav bramborářský a ministerstvo zemědělství. Projekt by měl spotřebitelům garantovat určitou kvalitu brambor a zavést systém pěstování, který bude šetrný k životnímu prostředí.
Systém by měl limitovat používání pesticidů na ochranu rostlin. Zároveň zahrnuje určité postupy při kontrole kvality brambor. \"Spotřebitel se bude moci dozvědět nejen název odrůdy brambor, ale také kde a za jakých podmínek byly vypěstovány,\" řekl Chlan. Podobné informace podle něj nemohou nabídnout dovozci brambor, projekt tak bude částečně chránit tuzemské pěstitele.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					