V roce 2015 se Schlumberger dohodl na koupi 45,65 procenta akcií v EDC za 1,7 miliardy USD (38 miliard Kč). Z dohody ale sešlo, protože ruský antimonopolní úřad opakovaně odložil její schválení kvůli obavám, že by zahraniční majitel vlastnil důležitý majetek v domácím ropném průmyslu. EDC pak stáhla své akcie z londýnské akciové burzy. Také novou dohodu musí schválit ruský antimonopolní úřad.
Zatímco na část ruského ropného a plynárenského sektoru mají dopad sankce, které po anexi Krymu zavedly Spojené státy a Evropská unie, mnoho západních ropných a plynárenských firem začalo nedávno své aktivity v zemi rozšiřovat. Zaměřily se právě na oblasti, na které se restrikce nevztahují.
Schlumberger a EDC uzavřely v roce 2011 strategickou alianci. Ruská firma provozuje 650 vrtných zařízení na pevnině i na moři a pyšní se tím, že provozuje čtyři z pěti vrtných plošin v Kaspickém moři.
Dohoda obsahuje i doložku, která umožňuje po třech letech získat americké firmě plnou kontrolu nad EDC.
Minulý měsíc oznámilo konsorcium fondů z Ruska, Číny a Blízkého východu, že koupí v EDC menšinový podíl. Podle EDC se již strany dohodly na základních podmínkách transakce, nákup podílu ze strany Schlumbergeru nebude mít na tuto dohodu vliv.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
