Podle zdrojů Reuters by v rámci dohodnutého plánu měly být upraveny naftové automobily všech značek podléhající normám Euro 5 a Euro 6. Softwarové úpravy by měly zajistit snížení emisí oxidů dusíku o zhruba 20 procent, náklady na realizaci plánu v Německu by přitom neměly překročit dvě miliardy eur (zhruba 52 miliard Kč), uvedly zdroje.
Německá vláda ve středu oznámila, že na 2. srpna svolala schůzku s vedoucími představiteli domácích automobilek, na které se budou řešit kroky ke snížení emisí naftových vozů. Schůzky by se měli zúčastnit i zástupci těch spolkových zemí, které jsou významnými centry automobilového průmyslu, nebo pociťují obzvlášť velké dopady emisí naftových aut.
Automobilky Audi a BMW už v červnu v rámci dohody o snižování emisí se spolkovou zemí Bavorsko slíbily technické úpravy u statisíců naftových aut v Německu. Automobilka Daimler tento týden oznámila, že za účelem snížení emisí provede úpravy u více než tří milionů dieselových aut Mercedes-Benz, které jezdí po evropských silnicích.
Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.
V některých německých městech se v poslední době objevily návrhy na zákaz jízdy naftových aut. Spolková vláda nicméně dala najevo, že se jí takový postup nelíbí. \"Cílem je vyhnout se zákazům jízdy,\" uvedl tento týden jeden z mluvčích ministerstva životního prostředí, které je spolupořadatelem srpnové schůzky.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					