\"Moderní posunovací lokomotivy jsou nejen ekologické a mnohem méně zatěžují okolí nádraží prachem a emisemi skleníkových plynů, ale jsou především úspornější v provozu. Jsou lehčí, mají menší spotřebu pohonných hmot, delší lhůty pro provozní údržbu a díky tomu zajistí ekonomičtější obsluhu nádraží, na kterých jsou odstavovány vlakové soupravy,\" uvedl v tiskové zprávě Miroslav Kupec, člen představenstva ČD odpovědný za techniku.
Lokomotivy vážící 36 tun představují nejmenší model, který společnost CZ Loko vyrábí. Cestující je uvidí na nádražích ve velkých osobních železničních uzlech, kde se často posunují soupravy dálkových a regionálních vlaků. Konkrétně půjde o Bohumín, Olomouc, Hradec Králové, Plzeň, Brno a pražská nádraží.
Kromě posunu na nádražích se s novými lokomotivami budou moci cestující setkat na méně vytížených tratích. Dopravce je hodlá používat i pro tažení vlakových souprav na tratích, kde nebude vadit jejich nízká rychlost. Ta má být do maximálních 60 kilometrů v hodině. Dodány budou podle smlouvy do února 2019.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
