O české firmě a její schopnosti ujmout se projektu a finančně ho zajistit se v minulých dnech v českém a kyrgyzském tisku objevily pochybnosti, které majitel společnosti Michael Smelík odmítl. Atambajev se za české investory postavil.
Zeman řekl, že se s kyrgyzským prezidentem setkal na jeho žádost na letošní světové výstavě Expo v Astaně. \"Protože při všech těchto setkáních lobbuji za české firmy, tak si vždy vyžádám podklady z ministerstva průmyslu a obchodu, které firmy mají v té dané zemi, v daném případě v Kyrgyzstánu, nějaké ambice, zda je mohou doporučit jako firmy důvěryhodné. A když mně toto ministerstvo průmyslu a ochodu dodá, tak samozřejmě při rozhovoru s příslušným prezidentem se o těchto firmách zmíním,\" řekl český prezident.
Na otázku, zda firmu Liglass Trading měl Zeman ze seznamu ministerstva, zdůraznil, že samozřejmě ano. \"Vždyť já ji vůbec neznám. Jak si myslíte, že bych k této firmě jinak došel?\" dotázal se řečnicky Zeman.
Dohodu s Liglass Trading podepsala kyrgyzská vláda 10. července za Atambajevovy přítomnosti. Projekt se týká výstavby dvou velkých a desítky malých vodních elektráren. Celková výše investic české firmy má v první etapě dosáhnout údajně 230 milionů dolarů (5,1 miliardy Kč). Některá česká média uvedla, že se za zájmy české společnosti přimluvil prezidentův kancléř Vratislav Mynář u svého protějšku v kanceláři kyrgyzského prezidenta Sapara Isakova.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
