Schmidt v letech 2014 a 2015 řídil americké oddělení automobilky pro dodržování regulačních předpisů. Podle dřívějších informací čelí obvinění ze spiknutí s cílem zakrýt manipulace s emisemi před regulačními orgány. Schmidt byl zadržen letos v lednu a od té doby je ve vazbě.
Schmidt je jedním z osmi současných a bývalých manažerů Volkswagenu, které v souvislosti s emisním skandálem obvinilo ministerstvo spravedlnosti USA. Podle mluvčího soudu přizná vinu 4. srpna. Ministerstvo spravedlnosti dříve uvedlo, že Schmidtovi hrozí trest odnětí svobody ve výši až 169 let.
Americká agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) předloni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen následně přiznal, že software po celém světě instaloval do asi 11 milionů naftových aut. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Volkswagen se již dohodl, že na řešení emisního skandálu ve Spojených státech vynaloží až 25 miliard dolarů (zhruba 558 miliard Kč). Tato částka zahrnuje náklady na řešení požadavků regulačních orgánů a státních úřadů i na odškodnění majitelů a prodejců naftových aut umožňujících manipulaci s testy emisí.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
