Podle dnešního prohlášení vlády má restrukturalizace podnikům pomoci vytvořit si pružné tržní mechanismy. Směrnice vlády však nezmiňují, zda budou moci do podniků investovat soukromé subjekty.
Peking se snaží státní podniky reformovat a vytvořit konglomeráty konkurenceschopné ve světovém měřítku. Ze sektorů se to týká zejména energetiky, železniční a lodní dopravy a chemického průmyslu. Jak uvedl kabinet, k restrukturalizaci už došlo ve zhruba 90 procentech státních firem, na řadě teď jsou změny na úrovni skupin.
Restrukturalizace je podle prohlášení vlády řízena tak, aby posílila vedoucí postavení komunistické strany ve velkých státních podnicích a zabránila ztrátě státních aktiv. Opatření mají Číně pomoci snížit zadlužení podnikového sektoru.
Dluh je velkou čínskou bolestí, podle údajů OECD závazky soukromého a státního sektoru překračují 250 procent hrubého domácího produktu, zatímco před vypuknutím finanční krize to bylo 150 procent. Čínské firmy dluží kolem 175 procent HDP, přičemž státní se na tom podílejí 75 procenty. Vláda nyní vlastní a řídí 101 podniků.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
