K růstu zisku ve čtvrtletí pomohl zájem o luxusní vozy Mercedes-Benz. Proti tomu šel slabší zájem o nákladní vozy, dodávky a také autobusy. Příjmy automobilky ve druhém čtvrtletí stouply o sedm procent na 41,16 miliardy eur (1,1 bilionu Kč).
Divize Mercedes přitom zaznamenala vůbec nejlepší čtvrtletí. Její provozní zisk meziročně vzrostl o 70 procent na 2,4 miliardy eur. Vloni však bylo její hospodaření zatíženo částkou 440 milionů eur, kterou vynaložila na stahování aut z trhu kvůli vadným airbagům dodavatelské firmy Takata.
Na odbyt šly nyní zejména vozy třídy E a rovněž sportovně-užitkové vozy (SUV). Daimler předpokládá, že v letošním roce zisk opět výrazně zvýší, uvedla agentura AP.
Zpráva o hospodaření společnosti je však do značné míry zastíněna veřejnou diskusí o nadměrných emisích a naftových motorech. Vláda svolala na 2. srpna automobilky na schůzku, která má řešit znečištění ovzduší i budoucnost dieselové technologie. V několika německých městech se objevily i hlasy požadující její zákaz.
Šéf automobilky Dieter Zetsche dnes řekl, že nová generace naftových motorů vypouští jen nízké emise a že tyto motory mohou zásadně přispět ke snížení emisí oxidu uhličitého. To je takzvaný skleníkový plyn, který je považován za jednu z příčin globálního oteplování. Zetsche nevidí žádný důvod, proč se výhod dieselu vzdávat - škodlivé emise oxidů dusíku se u těchto motorů omezovat musejí, ale emise oxidu uhličitého jsou u naftových motorů nižší než u benzinových, řekl.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
