Daimler udal i sám sebe, když před třemi lety evropské úřady informoval o praktikách německých automobilek. Učinil tak zřejmě proto, aby se vyhnul následné pokutě. Aby však získal pozici korunního svědka, nesměl Daimler o svém kroku informovat nikoho dalšího.
A právě to vadí BMW, která s Daimlerem široce spolupracuje. \"Důvěra je naprosto poškozena,\" zní podle Süddeutsche Zeitung z automobilových kruhů. BMW chce nyní podle mnichovského listu přezkoumat spolupráci například v oblasti nákupu autodílů, zpomalit by se mohla i výstavba čerpacích stanic pro elektromobily, na níž chtěly obě automobilky spolupracovat.
Podobný krok jako Daimler v roce 2014 loni učinila také automobilka Volkswagen. Vzhledem k tomu, že byla druhá, nemůže doufat, že by se vyhnula celé pokutě, pokud o ní Evropská komise rozhodne. Taková pokuta může být přitom velmi vysoká. Loni EK vyměřila pokutu čtveřici výrobců nákladních aut v celkové výši tři miliardy eur. Automobilka MAN, která je dceřinou společností Volkswagenu, tehdy jako jediná nemusela platit nic, protože s úřady spolupracovala jako korunní svědek.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
