Za zvýšením zisku, který byl v souladu s očekáváním analytiků oslovených agenturou Reuters, stojí aktivity firmy na evropském trhu a v těžebním průmyslu, její zisk ve Spojených státech a Brazílii ve druhém čtvrtletí poklesl. A to se zřejmě nezmění ani v dalších měsících, neboť Brazílie se sotva zotavuje dlouhé recese a v USA firma očekává slabší produkci automobilového sektoru.
Trvalým problémem je levný dovoz, z Číny i dalších zemí. \"Kvůli němu nejsme s to plně těžit z růstu poptávky na našich hlavních odbytištích,\" uvedla společnost. Americký prezident Donald Trump proto uvažuje, že na ochranu amerických producentů zavede cla a kvóty na dovoz z Číny, Jižné Koreje i dalších zemí.
ArcelorMittal předpokládá, že zjevná spotřeba oceli, která zohledňuje úroveň zásob, se ve světě letos zvýší o 2,5 až 3,0 procenta. Vysoko tak převyšuje dříve odhadovaných 0,5 až 1,5 procenta. Důvodem je změna situace na čínském trhu. Podle původních předpokladů měl být v poklesu, ale nyní je na něm patrné oživení.
Součástí skupiny ArcelorMittal je také společnost ArcelorMittal Ostrava, která je největším výrobcem silničních svodidel a jediným výrobcem transformátorových plechů v České republice. ArcelorMittal Ostrava vyrábí ročně více než dva miliony tun ocele. Své výrobky vyváží do více než 40 zemí. Podnik má i s dceřinými společnostmi přes 7200 zaměstnanců.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
